۱- UV Master
این افزونه با مدل های ارگانیک سازگاری بیشتری دارد، اما با مدل های سطح سخت نیز سازگار است.
هزینه: رایگان، همراه با ZBrush نصب می شود
برای شروع به برخی از ZPlugin های کلیدی همراه با برنامه، نگاهی خواهیم انداخت. چندین نکته قابل توجه وجود دارد، اما یکی از مفیدترین آنها UVMaster است. ایجاد نقشه های UV حتی اگر با نحوه گردش کار آن آشنا باشید می تواند کار دشواری باشد، و اگر در CG تازه وارد باشید، می تواند شما را دچار مشکل کند.
خوشبختانه، UVMaster با ارائه یک راه حل عالی تنها با یک کلیک، به شما اجازه می دهد مکان هایی که می خواهید UV خود را در آن قرار دهید را، مشخص کنید. حتی اگر هرگز با ZBrush سرو کار نداشته باشید، UVMaster می تواند ابزار مناسبی برای ساخت سریع نقشه های UV برای وارد کردن به برنامه های مربوط به texturing، مانند Substance Painter باشد.
۲- Decimation Master
در اینجا، ما تعداد پلی کانت مدل تقسیم شده اصلی را تا چند هزار پلی کاهش داده ایم.
هزینه: رایگان، همراه با ZBrush نصب می شود
یکی دیگر از ابزارهای مفید داخلی این ZPlugin است که برای کاهش تعداد پلی کانت مدل های با وضوح بالا بکار می رود. مش یا مجموعه ای از SubTool ها را پیش پردازش کرده، سپس نقطه مورد نیاز/ پولی کانت یا کاهش درصد را تعریف کنید و دکمه Decimate را بزنید.
فرم و جزئیات مدل شما حفظ خواهند شد، اما تعداد چند ضلعی ها به طرز چشمگیری کاهش می یابند، که برای رندرینگ مجسمه های ZBrush با رزولوشن بالا، وارد شدن به موتورهای بازی، چاپ سه بعدی و غیره مفید است. برای حفظ تعاریف و UV های خود می توانید بعضی قسمت ها را مخفی کنید، اما تنها نکته منفی این است که مش مثلثی شکل می شود - در صورت نیاز به چهار ضلعی، مجبور هستید این کار را به صورت دستی و یا با استفاده از ابزار ZRemesher انجام دهید.
۳- GoZ
ما برای ارسال این مکانیک دقیق، که در ZBrush مدل سازی شده است، به Cinema4D که در آن از نورپردازی برای رندرینگ استفاده شده، از GoZ کمک گرفته ایم.
هزینه: رایگان، همراه با ZBrush نصب می شود
GoZ چند سال پیش معرفی شد و در نحوه تعامل ZBrush با سایر برنامه ها یک تغییراساسی ایجاد کرد. وقتی GoZ را راه اندازی می کنید، سایر برنامه های DCC شما را بطور خودکار شناسایی کرده و افزونه مربوط به آن را نصب می کند. سپس به عنوان رابط بین آنها عمل کرده، و به شما این اجازه را می دهد که مش را بین ZBrush و برنامه مورد استفاده خود( مانند Maya،Modo، ۳ds max، Cinema 4D و فتوشاپ) به جلو و عقب بفرستید.
بنابراین، به عنوان مثال، شما می توانید یک مش چند ضلعی را به صورت عادی ایجاد کرده- برای اضافه کردن جزئیات، ایجاد UV ها، نقشه های معمولی و جابجایی و غیره آن را به ZBrush ارسال کنید- سپس آن را مجددا به برنامه میزبان خود برگردانید. البته شما می توانید مجسمه سازی را در ZBrush و GoZ شروع کنید و مدل خود را برای texturing و رندرینگ آماده کنید.
۱۰ پلاگین برتر و کاملا کاربردی نرم افزار ZBrush
zbrush ,های ,مدل ,uv ,برنامه ,یک ,با zbrush ,نصب می ,همراه با ,zbrush نصب ,رایگان، همراه ,هزینه رایگان، همراه
درباره این سایت